شرافت و ازادی

يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۱۶ ب.ظ

۲

ممنوعیت نام های اسلامی در چین

يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۱۶ ب.ظ

به گزارش همشهری دولت چین به نوزادانی که نام های اسلامی داشته باشند,خدمات دولتی نمی دهد و انها را از تحصیل محروم می کند.

فشار دولت چین به اقلیت مسلمان در این کشور روز به روز بیشتر میشود .مردان از بلند کردن ریش منع شده اند و حجاب کامل برای زنان ممنوع است. در منطقه سین کیانکدر غرب چین که بیش از نیمی از 23میلیون مسلمان چین را در خود جای داده است ,به تازگی لیستی از نام های اسلامی                 اعلام شده است که استفاده از انها دارای تبعات است .در این لیست که البته هنوز به صورت کامل  اعلام نشده است نام های مانند اسلام,قران و اسامی که به ماه و ستاره اشاره کند ممنوع است. 

منبع روز نامه همشهری چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396

در روزنامه هم شهری این گونه امده است .از ترامپ واقعا چه انتظاری میتوان داشت؟ ایا قدرت های بین الملل باید بنشینند تا همچنین چینی بر انها برتری یابد؟ بعد میگویند ترامپ باقدرت هایی مانند چین مقابله خواهد کرد و جنگ خواهد شد!ترامپ خشن است!!!ترامپ بد است! ای ترامپ بد و اینجور چیزهای  اما در عالم قدرت امریکا میداند چه کسی دوست و چه کسی دشمن است و خوب میداند باید با چین چه بگند. 



پ ن . درود بر ان عزیزی که فرمود به امریکا چه ربطی دارد. همین چند وقت پیش که ترامپ هنوز وارد کاخ سفید نشده بود اورا دیوانه میخواندند و میگفتند او به لیبرال دموکراسی پشت کرده و اتش افروز است اما کدام قدرت تاثیر گذار است که لیبرال باشد(نه اینکه این مکتب دوزار بیرزد) و اگر بر فرض لیبرال نبودن معادل اتش افروز بودن باشد خیلی ها قبل از ترامپ عطایی لیبرال دموکراسی را به لقلیش بخشیده اند  ترامپ هم قرار نیست منافع مردمش را فدای مشتی فرضیه و شبهه علم کند که مثلا به اونگویند فاشیست . در این میان بین قدرت های جهانی این امریکاست که دوزار قابل دوستی است .چین نه برادر اسلامگرایان است نه دموکرات نه قهرمان ازادی یا عدالت. اسلامیانی برای چین سینه چاک میکردند جوابشان را گرفتند.


نظرات  (۲)

خبر صحیح نیست.
اولا ممنوعیت در استان زینی جیانگ گذاشته شده
دوما اسامی ای مثل جهادچی، امام، صدام و... ممنوع شدن نه قرآن و اسلام

سوما این ممنوعیت چه ربطی به آمریکا داره؟ تو خود آمریکا همچین محدودیت هایی وجود نداره :|
پاسخ:
خاخو گرامی با اون نوشته های خوبت همشهری که اینو نوشته منطقه و نام ها....
مهم نیست کجای چین بوده مهم اینکه یک قدرت مهم جهانی این کار رو کرده اونم نه در اون سر دنیا . اما ربطش به امریکا - سیاست امریکا چیه و سیاست چین چیه؟ قطعا امریکا نگران مسلمانان نیست چین هم برادر مسلمانها نیست نمونش این قانون حالا هرجای چین که باشه یا هر نامی . مساله اصلی اینکه ترامپ اون دیئی که میگن نیست و چین هم فرشته نیست!
این خبر برخلاف برادر تراشی مشتی ...از چین . در کل اگه یک وقتی مثلا احتمالا شاید در افسانه ها امریکا کاری کرد میشه گذاشت به حساب اینده نگریش ,البته امریکا کاری نمیکنه چون چین قدرت کوچیکی نیست اما این نیست که چین یک بچه بی ازاره
مهم هست کجای چین بوده و چه نامی بوده! چون خود مسلمانان چین هیچ اعتراضی نکردن! اون وقت صدای مستضعفان چینی از ایران پخش میشه؟؟؟ عجب...!

آمریکا نگران مسلمین نیست، چین هم برادر مسلمین نیست! اما هیچ کدومشون دشمن مسلمین هم نیستن! چون برای اون نظام ها دین هیچ اهمیتی نداره! اگه به نفعشون باشه صدای اذان رو در کاخ سفید پخش می کنن، اگر به ضررشون باشه مسلمین رو دیپورت میکنن! اونها خود خواهن، به خودشون اهمیت میدن و کاری به دین ما ندارند

اما اخباری از این دست تعصب رو در مغز مردم ما نهادینه میکنه! فرض کن یک مرد 47 ساله ی ایرانی روزنامه رو برمیداره، بدون هیچ درکی از چین و نظام حکومتی ش این خبر رو میخونه! نتیجه چیه؟ نتیجه اینه که وقتی یه نفر مثل من داد از آزادی میزنه جوابش مشته چون فکر میکنن آزادی یعنی اسلام ستیزی -_-
پاسخ:
اینکه جاهای مختلف چین یا امریکا فرق دارن نمیدونم و حتما شما میدونید اما ایا مسلمانان چین توان اعتراض دارن؟ مثلا نگران عواقب نیستم اونم با بیش از یک میلیارد هم وطن غیر مسلمان.اصلا مسلمانی کدومه ؟ 
و اینکه اگه این خبر در ایران چه اثری داره؟ یاور حکومت اسلامی ایران با مسلمانان این کار رو کرده . مساله اصلی اینه اخه امریکا شیطان بزرگ بود  چین مثلا متحد بود .یک مرد 47 ساله میتونه این خبر رو بخونه و به سیاست خارجی ما شک کنه.میتونه چیزهای رو زیر سوال ببره ...میتونه داعم دم از دشمنی با امریکا نزنه.میتونه برای دوستی یا دشمنی با هر کشوری دنبال دلیل باشه نه یک مشت شعار که نه معنی دارن و نه قشنگن.
امریکا با چین خیلی فرق داره امریکا با خیلی از کشورها فرق داره .امریکا زورش میرسه دنیارو زیرو رو کنه ولی نمیکنه  اما اگه ما یا چین زور داشته باشیم چیکار میکنیم؟ امریکا از ما خیلی دوره اما چین دم گوشمونه !!!
فکنم میشه این خبر رو در روزنامه خوند بعد فکر کرد که ایا بهتر نیست با امریکا دوست شیم به جای چین؟
بعضی یا پست رمز دار میزارن تو وبلاکشون!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی