شرافت و ازادی

آخرین مطالب

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

در سال 1974 قبرس طی حمله ترکیه به بهانه دفاع از ترکهای قبرس تا به امروز دوتکه است , ترکیه این کارا دفاع از ترکهای قبرس در برابر دولت یونان و یونانیان قبرس مینامد اما هر چه که در ان دوران روی داده یک علت روشن دارد و ان این که دو قوم متفاوت در یک واحد سیاسی جغرافیایی زندگی میکردند که در اخر بخ خشونت کشیده شده یا اینکه خشونت و تفاوتهای فرهنگی نژادی در یک واحد سیاسی منجر به شکاف و جداشدن دوگروه کرده است مانند بسیار بسیار جنگ های دیگر برای مثال یوگوسلاوی سابق یا امروز در عراق ,(دیروز امروز و بدبختانه فردا) قفقاز ,استیا, ترکیه ,اوکراین و.... 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۶ ، ۱۴:۳۲

ترامپ در سخنرانی خود به با بکاربردن واژه مجعول خلیج... هدفی دنبال میکرد یا از سر اشتباه بود؟ ایا باید باور کرد رئیس جمهور یک کشور از جغرافیایی منطقه ای که در چهارده گذشته در ان حضور نظامی داشته بی خبر است؟ یا میدانسته و عمدن اینکارا انجام داده است اما اگر این گونه است به دنبال چه بوده است؟ تحریک ایرانیان برای امریکا چه سودی دارد؟

امریکا میگوید که دولت کشور ما از تروریست ها حمایت میکند و در کل مخالف دولت کشور ما است اما ترامپ به ملیت ما چه کار دارد ؟

هرجند سایت کاخ سفید واژه درست را به کار برده است همچنین در جاهایدیگر دولت امریکا وسعولانه برخورد کرده است. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۶ ، ۱۲:۱۹

نشان های برخی از کشور های اروپایی اورده شده است نه همه انا

دموکرات های ملی المان 

دموکراتهای سوئد 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۶ ، ۱۲:۴۶

دقایقی پیش برنامه ای از تلوزیون پخش شد که دکتر ربیعی وزیر رفاه در ان شرکت داشت و توضیح هایی  میداد . 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۶ ، ۰۰:۴۳

کردها خود را بخشی از عراق نمیدانند و هیچ وجهه اشتراکی با اعراب برای خود نمیبینند عراقی ها هم چند با سایقه نسل کشی کردها را در کارنامه خود دارند پس انها هم وجه اشتراکی با کرد ها نمیبینند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۶ ، ۱۷:۲۷
انگلیس ماسس کشور عراق است و این کشور است که از استقلال کردها جلو گیری کرده است .حال عراقی حا میگوییند کردها حق استقلال ندارند اما با کدام حق این را میگویند ؟ انگلیس کردها را به یوغ عراقی ها کشانده پس اگر تصمیمات انگلیس مظهر حق و عدالت است ؟ یعنی اگر فردا انگلیس بیاید بگوید عراق باید هزار تکه شود یا اصلا عراقی ها برده انگلیسند عراقی ها هیچ نخواهند گفت؟ 
البته انگلیس امروز ودیروز میتواند متفاوت باشد اما صدامی که کردها را در انفال و پیش از ان کشتار کده است کاری به حق ندارد حالا انگلستان مظهر ان باشد یا وجدان انسانها
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۶ ، ۱۵:۰۳

خبر تیراندازی عجیب و غریب لاس وگاس با 50-60 کشته که شنیدم در اینترنت گشتی زدم ,مرگ این همه انسان ناراحت کننده است اما چیزهای به همان اندازه ناراحت کننده هم بود شاید هم بدتر ان هماینکه تصاویر زیادی از این فاجعه قابل نمایش نیست انهم به دلیل پوشش نا بهنجار بانوان امریکایی . حتما نمیگویم بروند برقع بیندازند اما این پوشش های مرد هیز پسند شکلی از برده داری است و بیناموسی ,کاملا ضد خانواده ضد امریکا ,فاسد و ضد زن ان هم بدلایل ناموس پرستانه. میخواستمدر پست قبل چند تصویر بگذارم اما نشد .

من ناراحت اما نه تنها برای مرگ ان همه انسان بلگه برای نگاه به زن در جاهای زیادی از دنیا مخصوصا در غرب . این فاجهه ناراحتی دارد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۶ ، ۱۴:۵۹

59 امریکایی مردند انهم به دست یکی از خودشان ,گویا ضارب از این کشتار نفعی نمیبرده و این حمله در هیچ جایی طراحی نشده است. حتما تا کنون تحلیل های زیادی در مورد اینکه چرا کسی بی دلیل مردم را به رگبار میبندد نوشته شده است, انواع و اقسامش . اگر یادتان باشد چند وقت پیش جوانی در پادگان اموزشی نیروی هوایی ارتش هو خدمتی هایش را به رگبار بست , کسانی گفتند سر مذهب بوده کسانی گفتند مشکل روانی داشته و چه و چه اما این حادثه در امریکا از سوی خودی که هم مذهب (مسیحی) بوده و امریکا هم که کشوری ثروت مند است پس طرف مشکل مالی نداشته که از مثلا دیگران را از لجش بکشد .این حوتدث در هر جایی ممکن است پیش بیاید که انرا در امریکا حمله گرگ هایی تنها میخوانند و میگویند قابل کنترول نیست . براستی امریکایی ها راست میگویند قابل پیش گیری نیست و ایران وامریکا هم ندارد 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۶ ، ۱۴:۴۶

به کردها میگویند ای کرها گول امریکا را نخورید و استقلال تان را به دست نیاورید!!!! امریکا قابل اعتماد نیست. امریکا به شما خیانت میکند.

واقعا این دیگر چه جمله ای است که به بارزانی و کردها میشود گفت؟ استقلال تان را به دست نیاورید.کسانتی که با استقلال شما مخالف نیستند بدن ,کسانی که با استقلال شما مخالف هستند خوبند .  

اما از قضا کردها و بارزانی میگویند ما هرگونه رابطه با عراق را تجربه کرده ایم و جز شکست و کشته شدن و قتل عام کودکان و خانواده امان چیزی ندیدیم. کردها بارها شاهد پیمان شکستن عراقی ها بوده اند . 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۶ ، ۱۶:۵۱

بارزانی با تاکید بر اجرای همه پرسی استقلال کردستان در تاریخ مشخص شده یک شرطی برای عقبانداختن ان گذاشته است که شامل ضمانت بین المللی بر مذاکره با دولت عراق است . همه میدانیم که دولتهای قبلی عراق به کردها قولهای زیادیدادند و عاقبت پیمانشکنی کرده اند . بارزانی برای اینکه کردستان برای چندمینبار گورستان کردها نشود خاستار ضمانت بینالمللی شده است.

بل اخره انها بعد از دهه ها سال دولت عراق را شناخته اند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۶ ، ۱۹:۰۱