شرافت و ازادی

يكشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰ ب.ظ

۰

حذف الکس جنز از شبکه های مجازی

يكشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰ ب.ظ

غرب اگر یک ادعا داشت ان اعتقاد به آزادیبیان بود با بایکوت الکس جونز این نقاب هم از چهره  حاکمان غرب بر زمین افتاد .مخالفان و شبکه های مجازی که الکس جونز را  بایکوت کرده اند  هر دلیلی میتوانند برای اینکارشان بیاورند و الکس جونز را میتوانند هر چه میخواهند بنامند  مثل تند رو  معتقد به نظریه توطعه یا هرچه اما حذف یک جریان که اینجا الکس جونز میتواند نماینده حامیان ترامپ باشد در حالی که رقبا را حذف نکرذده اند قطعا نوعی غرض ورزی است.اگر انها الکس جونز را حذف میکنند پس رقبای اوراهم باید حذف کنند مانند همجنس بازان و دیگران را.اما آیا ممکن است صفحه های همجنس بازان در اینستاگرام و فیسبوک حذف شود؟ هرگز صفحه همجنس گرایان  در فیسبوک حذف نمیشود اما صفحه امثال الکس جونز حذف میشود که نشان از مخالفت جریان حاکم با هرگونه تحول دموکراتیکی است. آقایان و بانوان حاکم غرب لطفا انقدر ژست دموکراتیک نگیرید. 




تقریبا تمام شرکت‌های تکنولوژی مهم پشت سر هم به حذف یکی چهره‌های رسانه‌ای آمریکا کمر بسته‌اند. الکس جونز  یکی از طرفداران اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود که به خاطر محتواهای جنجالی در پادکست‌ها و وب‌سایتش Infowars در بین آمریکایی‌ها شناخته شده است.

فیس‌بوک چهارصفحه از الکس جونز را به خاطر تکرار نقض استانداردهای این شبکه حذف کرد. یوتیوب اکانت جونز را کاملا مسدود کرد، اسپاتیفای کل پادکست‌های او را از روی سرویسش پاک کرد و آن را محتوای حاوی مروج نفرت خواند. پیش از همه این‌ها اپل پادکست‌های او را حذف کرده بود.

فیس‌بوک پیش از این نیز بارها صفحه الکس جونز را بسته بود اما او صفحات دیگری را در این شبکه اجتماعی ایجاد کرده بود. با این اقدام شرکتهای تکنولوژی هنوز او در برخی دیگر شبکه‌های اجتماعی حضور فعالی دارد از جمله در توییتر که او یک اکانت وریفای شده با بیش از ۸۰۰ نفر فالوئر دارد. برخی از کاربران توییتر با ایجاد کمپینی از جک دورسی بنیانگذار توییتر خواسته‌اند که او نیز اکانت الکس جونز را معلق و حذف کند.

توییتر : نه !

توییتر می‌گوید که اکانت الکس جونز قوانین این شبکه را نقض نکرده است. این حرکت توییتر خلاف دیگر شرکتهای تکنولوژی است اما در عین حال این فرصت را برای الکس جونز ایجاد کرده که از همین دریچه به سایر شبکه‌هایی که اکانت او را حذف کرده حمله کند.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی