شرافت و ازادی

پنجشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۲۲ ب.ظ

۰

نوروز کشکی نظام مقدس جمهوری اسلامی

پنجشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۲۲ ب.ظ

در لحظات پایانی سال 95 یعنی چند ثانیه مانده به سال 96 ان جای که دعای تحویل سال نو خوانده میشد که منتهی به شلیک توپ میشود تلوزیون دولتی ما پرشده بود از تصویر حرم امام رضا و در کانال دیگری نجف ,دعای اسلامی معروف هم خوانده میشد همان که اولش می اید یا مقلب القلوب.... 

اخر این دیگر چه صیغه ایست کجای نوروز اینکارها را دارد ؟ این نه اسلامی میشود نه ملی نه جشن نه چیز دیگر .جشن اسلامی عید قربان است نه نوروز .اما چا حکومت ما سعی در اسلامی کردن این حکومت دارد در حالی که با جشن های دیگر به اشکالی بر خورد مینماید مانند چهارشتبه سوری یا جشن سده ؟ زیرا حدیثی از معصوم در این مورد امده و اینها دیگر نمیتولنند با ان بر خورد کنن و لی انرا اسامی میکنند .البته جای شکرش باقیست که مانند طالبان تا نمیکنند.اما هرچه که میکنند مانند بیشتر کارهایشان مانند جنگ ,سیاست خارجی ,اقتصاد بیکاری, علم و امنیت شکست خورده اند . 

نوروز یادگار جمشید  شاه است و باید اینچنین جایگاهی برای نوروز برقرار باشد مانند تخته جمشید یا پاسارگاد نه حرم امامان بزرگوار که تازه در اینهم شکست خورده اید فقط کافی است سری به امارهای ماسفران ترکیه و ارمنستان نگاه کنید .از بد بختی های این خنگها همین بس که مردم را به دو پرتگاه املی و بی تفاوتی به دین راهنمای میکنند (منظورم این نیست که هرسک میرود به ترکیه خدای نکرده گناه میکند که هرکسی را که اینجانب میشناسم رفته است بسیار انسان دین دار است یا نمی گویم که هرکس نوروز رفت حرم خنگ است ).

از دلایل خنگی این عزیزان همین بس که میگویند اسلام نوروز را تائید کرده ,ای عزیز خنگ مگر هرکاری را باید اسلام تاید کرده باشد؟ مثلا ایا باید سوار کشتی شدن یا بند داشتن کفش را هم اسلام تائید کرده باشد؟همین است که با بسیاری از اداب خوب ملی برخورد میکنند که چرا ؟ چون اسلا چیزی نگفته است ,پس میشینند و دلایلی کشکی برای رد ان میتراشند مانند چهارشنبه سوری که در کهن پریدن از اتش کار بدی بود اما حالا که پریدن از اتش وارد فرهنگ شده از همین راه وارد میشوند و تخریب میکنند. بهر حال این جشن انها هم مانند بسیاری از کارهایشان نچسب و بی خود است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی